Przejrzyj wypowiedzi naszych prawników w różnych mediach:

(…) „Zdaniem radcy prawnego Dawida Bugajskiego, który o sprawie poinformował na blogu Prokonsumencki.pl, przepisy są tak skonstruowane, że jeśli zawarcie umowy faktycznie odbywa się w momencie odbioru (np. u drzwi klienta), to można traktować to jako sposób na obejście przepisów. Sprawa nie jest jednak przesądzona.

Ekspert zaleca przedsiębiorcom ostrożność w stosowaniu tego typu praktyk, gdyż opinia jednego WIIH nie jest wiążąca. – Została również wydana w stosunku do konkretnego podmiotu i nie musi być taka sama w stosunku do innego przedsiębiorcy – ostrzega mec. Bugajski. „

Gazeta Prawna

http://gazetaprawna.pl/

(…) „Dawid Bugajski, radca prawny serwisu Prokonsumencki.pl wskazuje, że w takim przypadku zastosowanie znajdą przepisy o rękojmi z Kodeksu cywilnego. I sprzedawca będzie musiał: zwrócić pieniądze, obniżyć cenę przedmiotu, naprawić produkt lub wymienić na nowy.”

RP.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Kiedy konsument skorzystał z darmowej dostawy, to koszty zwrotu zakupionego towaru są jedynymi, jakie go obowiązują – mówi Dawid Bugajski, radca prawny serwisu Prokonsumencki.pl. Dodaje, że sprzedawca nie można obciążyć klienta kosztami wysyłki w pierwszą stronę, bez względu na to, czy koszty zostały przez niego poniesione.”

RP.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Zawarcie skutecznej umowy przez telefon będzie wymagało potwierdzenia konsumentowi na trwałym nośniku (np. mailowo) treści proponowanej umowy oraz utrwalenia także na trwałym nośniku oświadczenia konsumenta o zawarciu umowy złożonego po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy. W praktyce do zawarcia umowy przez telefon wymagane może być przesłanie dwóch wiadomości mailowych”.

infor.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „W regulaminie serwis zastrzega, że zanim klient rozwiąże umowę, musi poinformować o tym sprzedającego telefonicznie i za pośrednictwem specjalnego formularza. A następnie – wysłać produkt na ul. Dominikańską. – Konsument może odstąpić od umowy, składając oświadczenie w dowolny sposób, niekoniecznie proponowany przez sprzedawcę.”

biznes.onet.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Dzięki ustawie klient dokonujący zakupów online będzie jeszcze bardziej chroniony i tym samym czuł się bezpieczniej kupując w sieci (także robiąc zakupy w innym państwie członkowskim). Ustawa koryguje również wszelkie luki prawne, które są często wykorzystywane przez nieuczciwych sprzedawców”.

finanse.wp.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Od 25 grudnia 2015 r. za sprawą ustawy o prawach konsumenta nie trzeba już oferować możliwości płacenia za towar za pobraniem. Dzięki temu można ukrócić taki proceder – mówi Dawid Bugajski, prawnik w serwisie Prokonsumencki.pl. Dodaje, że nie można odmówić tej formy płatności jednemu czy kilku klientom, jeśli już, to wszystkim. Ponadto można umożliwić płatność za pobraniem tym klientom, którzy mają odpowiednią ilość pozytywnych komentarzy.

– Ktoś, kto zakłada konto na fikcyjne dane, raczej nie będzie miał wielu komentarzy wystawionych przez innych sprzedawców – mówi Dawid Bugajski.”

RP.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Ryzyko jest duże, tym bardziej że ustawa o prawach konsumenta daje tym organizacjom dodatkowe narzędzie nacisku. Otóż niespełnienie przewidzianych w nowych przepisach wymogów dotyczących udzielenia informacji przez sprzedawcę stanowić będzie wykroczenie i podlegać karze grzywny”.

gazetaprawna.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Od 25 grudnia 2015 r. za sprawą ustawy o prawach konsumenta nie trzeba już oferować możliwości płacenia za towar za pobraniem. Dzięki temu można ukrócić taki proceder – mówi Dawid Bugajski, prawnik w serwisie Prokonsumencki.pl. Dodaje, że nie można odmówić tej formy płatności jednemu czy kilku klientom, jeśli już, to wszystkim. Ponadto można umożliwić płatność za pobraniem tym klientom, którzy mają odpowiednią ilość pozytywnych komentarzy.

– Ktoś, kto zakłada konto na fikcyjne dane, raczej nie będzie miał wielu komentarzy wystawionych przez innych sprzedawców – mówi Dawid Bugajski.”

NowyHandel.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Grożenie mailami wiąże się z problemem tzw. klauzul niedozwolonych, czyli zapisów, które są niedozwolone prawnie. Ich rejestr prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Codziennie odbieramy kilka telefonów od zaniepokojonych osób, które posiadają jedynie stronę firmową, bez możliwości składania zamówień. W takim wypadku regulamin sprzedaży nie jest konieczny.”

gloswielkopolski.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Określenia „kup teraz” oraz „zapłać teraz” pasują do sytuacji, gdy klient od razu po złożeniu zamówienia przechodzi do płatności, natomiast w przypadku płatności za pobraniem ten moment ulega wydłużeniu w czasie. Również w przeprowadzonym przez serwis Prokonsumencki.pl badaniu aż 78% konsumentów uważa wyrażenie “potwierdź zakup” za najbardziej zrozumiałe z proponowanych”.

Bankier.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Część informacji będzie musiała zostać podana jeszcze przed dodaniem produktu do koszyka, a część tuż przed złożeniem zamówienia. W dodatku przycisk zamówienia będzie musiał być oznaczony słowami „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub innym równoważnym sformułowaniem”.

biznes.interia.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Trzeba tu jasno zaznaczyć – sprzedawca musi zwrócić również koszty wysyłki produktu do klienta. Konsument ma także prawo do wykorzystania produktu w granicach „zwykłego zarządu”, czyli może przedmiot odpakować, przymierzyć czy uruchomić. Dlatego właśnie sprzedawca nie może żądać od kupującego towaru w stanie niezmienionym lub nieużywanym”.

dlahandlu.pl

Przeczytaj cały artykuł »

Zapisz się na newsletter prawny

Zapisz się na newsletter prawny

Dowiesz się pierwszy o zmianach przepisów dot. regulaminów i weźmiesz udział w webinarach.

SUKCES - zapisałeś się!